dilluns, 17 de desembre de 2012

Ens engreixa el greix?



Un dels conceptes que durant molt de temps s’han interpretat malament és el tema de la ingesta de greixos en la nostra dieta. Hi ha la creença generalitzada, molts cops fomentada també per la publicitat, que els greixos són dolents per la salut i que aquest ens fan engreixar, i per tant els hem d'evitar. Això és totalment fals, si seguiu llegint veureu els motius i us fareu uns experts en el tema.


El primer concepte que hem de tenir clar és el següent

                Menjar greixos engreixar-se

Aquesta creença s’ha fomentat per dos motius, un primer motiu és per què sembla lògic no? Si consumeixes greix doncs t’engreixes, per altra banda també tenim que cada gram de greix conté 9 calories, mentre que cada gram de proteïnes o de carbohidrats conté 4 calories, llavors un simple càlcul matemàtic ens portarà a que a més greix, més ens engreixem, un altre mite totalment fals.
El que realment importa amb el menjar que ingerim és què fa el nostre cos amb aquest menjar, així que la frase “som el que mengem” l’hauríem de canviar més aviat per “som el que el nostre cos fa amb el que mengem”. Està comprovat que són molt més sanes (sobretot en relació als problemes cardiovasculars) i ajuden a la pèrdua de pes en aquelles persones amb sobrepès, les dietes que mantenen controlats els carbohidrats i incrementen la ingesta de greixos, tenint en compte algun aspecte com el que us vam comentar en aquest post, que no les dietes altes en carbohidrats i baixes en greixos.

Per altra banda, la ingesta d’altes quantitats de carbohidrats fa treballar constantment la insulina, afectant a la nostre salut, alhora que aquesta insulina, que ha de decidir què fer amb aquest excés de sucre a la sang, decideix emmagatzemar-ho en el nostre cos en forma de greix... suposo que ja veieu per on van els trets oi? Us poso un enllaç a un document molt gràfic realitzat pel científic Gary Taubes, autor de diversos llibres de referència sobre el tema com Why we get fat? o Good Calories Bad Calories.  Ara bé, la pitjor combinació que podeu fer en un mateix àpat és la ingesta d'altes dosis de carbohidrats amb greixos, ja que quan la insulina en sang és alta (i això passa quan ingerim molts carbohidrats), el cos tendeix a reservar aquesta ingesta de greixos en forma dels coneguts "michelins".
 
La veritat és que els greixos són molt necessaris per a la nostre salut, especialment els greixos omega 3 i els monoinsaturats, però també fins i tot els saturats. La funció de cada un dels tipus de greixos que podem consumir és un tema que dóna per molt així que no us perdeu properes entrades al blog i us explicarem els diferents tipus de greixos i les seves funcions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada